Ervaringen België 2008

Challenge trail weekend 12 -14 sept 08

Eindelijk was het dan vrijdag en ongeveer 14u, tijd om naar de Ardennen te vertrekken.
De dagen ervoor de knoop doorgehakt dat Aeska thuis bleef en Kjarkur en B jork mee mochten. Twee leek al Challenge genoeg. En de uitdaging begon al zodra we in de auto zaten en de snelweg opreden : gigantische files - héél Nederland vast!

I.p.v ruim een uur, duurde het ruim 3 u voor ik de grens overreed. Toen richting Brussel... Ook daar weer onwijze file en stapvoets aanschuiven... dus muziekje op en relaxed proberen te blijven. De lekkere belgische frietjes gingen op deze manier echter aan mijn neus voorbij! half 10 kwam ik eindelijk aan op de camping waar Manou, Jeannette, Isabel en Dominique al wachtten. Eerst maar even de pootjes en benen strekken met een kleine avondwandeling. Dan mijn tentje in de DWT tent plaatsen hihihi... en na de kennismaking en nog wat met elkaar gepraat te hebben, slaapzak ingedoken. Mijn ijslandertjes bleken geboren kampeerders... zochten gelijk lekker plekje en sliepen sneller dan t vrouwtje.
Zaterdagochtend samen ontbijten en alles inpakken. Veel kwamen we niet te weten, want Manou hield het lekker geheimzinnig.

Kaart en kompas werd overhandigd en we gingen lekker op stap. Het was toen nog droog! Maar dat duurde niet lang. Eerst probeerden we nog stoer door te stappen, met de hoop dat het toch niet door zou zetten. Ijdele hoop, want de regenjassen moesten er toch aan te pas komen. De weg vonden we vrij vlot en met ons Belgische franse kennis konden we ook vrij vlot de eerste twee opdrachten oplossen. Dus we verdienden lekker een paar km vervoer per "koets". Die bracht ons bij het tweede stuk van de wandeling waar we materiaal konden verdienen voor de volgende dag.Omdat we al kletsnat waren kon de regen ons toen al niet zo veel meer schelen. Dus vervolgden we ons pad en kwamen rond 16u aan bij le Ferme du Werpin waar de andere groepen al geinstalleerd waren.Daar waren ook Bianca, Francois, André, Charlotte en Marcella.
Auto's met spullen effe opgehaald en toen tijd om wat op te knappen en te douchen. De nacht werd dus niet kamperen maar overnachting in gite. Die deelde ik met Isabel en Dominique en Benca.

Tussendoor mochten we nog even proberen boog te schieten. Met wisselende resultaten. Mijn pijlen troffen in ieder geval geen doel. Dan BBQ... na zo'n regenachtige dag best vreemd, wel lekker! En het bleef verder droog vanaf 16u... Na het eten nog een mooie avondwandeling o.l.v. André.
Zondagochtend bleek een frisse, maar zonnige dag in te luiden! Ontbijten en lunchpakketjes maken. Alles weer inpakken en in colomme achter Bianca aan naar het eindpunt van de dag. Daarna werden we halverwege weer gedropt met kaart en kompas en gingen we de volgende challenge tocht aan.Dit stuk bleek niet zo vlak te lopen, en precies langs de rand van de rivier! Klimmend en klauterend, over boomstammen, glibberige stenen, honden vonden t wel grappig om vooral de bazen zo te zien knoeien. Ikzelf stond al vrij snel met twee voetjes in t water... schoenen waren toch nog maar beetje droog.
Enkele proefjes onderweg om te kijken of de honden precies op n muntje konden liggen, kunnen ze moonwalken ( achteruitlopen op commando ) en kunnen ze wel echt zitten ( als de baas ineens omgedraaid staat )...

Het muntje lukte nog enigszins, de andere opdrachten gaan we oefenen voor de volgende DWT!
Nadat we terug op de parkeerplaats kwamen, kregen we het verdiende materiaal ( zwemvesten en peddels en een touw ) en afgedaald naar de stuw van Nisramont. Daar mochten we de kano's in en lekker in t zonnetje een stukje varen. Ook dat ging weer super. Wat waren we trots op onze honden! Bij de aanlegplaats werden we opgewacht door Bianca en Francois die de kano's terug zouden varen.
Wij gingen nog laatste stukje wandelen, nu vooral stijgend naar de parkeerplaats waar onze auto's stonden. En ja hoor : we hebben alle 5 de challenge gehaald!
Op naar de volgende
Kan niet wachten... misschien ooit toch eens met alle 3 proberen... hhahaha...
een uitdaging is er om aan te gaan hé !

Bedankt voor de leuke en goede organisatie en begeleiding en Heel graag tot snel !!!